2011. szeptember 12., hétfő

Ébredések....(Sokadjára)

Első gyermekem, Erika születésekor18 éves voltam. Donatella, a legkisebb hat évvel később született. Ezalatt a hat év alatt sok minden történt. Más lett a világ, és én is sokat változtam. Most nem a politikára utalok. Anyaként is megváltoztam.
Első lányomat a magam arcára kívántam formálni. Én ezt nem tudtam akkor, csak később értettem meg, hogy vitáink mögött egyfajta türelmetlenség volt. Annak a vágya, hogy gyerekeim minél inkább hozzám hasonuljanak. A kisebbekhez, akik mára már egyáltalán nem kicsik, sokkal több belátással, megértéssel viszonyultam. Nem akartam megváltoztatni őket.
Miért változtam? Nem csak a hat év természetes átalakító hatása miatt.  Be kellett látnom  Azt, hogy a megfogant élet nem csak biológiai konstrukció. Azt, hogy a legkisebb gyerekben is ott van egy egész személyiség. Kibontatlanul, elfedve, de létezően.
Szülőként sokunkban van/volt hajlam azt hinni, hogy a személyiség üres palack valahol a gyermek belsejében és nekünk az a dolgunk, hogy ezt a palackot teletöltsük. Súlyos félreértése ez a gyerekek világának. Nekem szerencsém volt, mert idejében megértettem a legfontosabbat, azt, hogy a gyerek nem fél vagy negyed ember. Egészek ők, egész belső világgal, ami nem csak azért más, mint a miénk mert ők még kicsik, hanem mert önállóak még akkor is, ha törékenyek életük kezdetén.
Mos,hogy a két kisebb már itthon van és a nagy majd valamikor este jön,mert sok órája van meg a röplabda edzés....Hmmm.Tudom,hogy kezdek rendbe jönni magammal.Tudok segíteni magamon,így szépen lassan majd másokon is.Felszabadító érzés mit ne mondjak.:)Annyira jó,hogy ők a családom.Minden apró cseprő bajokkal egyetemben.Boldog ember vagyok és örülök,hogy ezt tudom:) 

2 megjegyzés:

Csöpp... írta...

Annyira örülök, hogy a bejegyzésed vége az lett ami...Remélem most már kicsit sűrűbben leszel olvasható...
Nekem egy időre szünetel az írás, a fő projekt most a költözés, ha minden jól megy akkor a szülinapomat már nem itt fogom ünnepelni és utána újult erővel látok neki az írásnak és persze az elmaradásokat pótlom...

Millió ölelés

Csöpp...

Csöpp... írta...

Kedves Erika!
Búcsúzpm tőlled egy verssel és remélem megérted a szándékomat vele...

Mindenbizonnyal már nem fogok visszatérni a blog íráshoz sosem, a magánéleti részt tekintve...

Köszönöm, hogy olvastál és ott voltál nekem...

Sok boldogságot és ölelést kívánok neked és családodnak!

Millió puszi!


"Hogy megértsd, mennyit ér 1 év, kérdezd meg a diákot, akinek ismételnie kell.
Hogy megértsd, mennyit ér 1 hónap, kérdezd meg az anyát, aki koraszülöttet hozott a világra.
Hogy megértsd, mennyit ér 1 hét, kérdezd meg a hetilap szerkesztőjét.
Hogy megértsd, mennyit ér 1 óra, kérdezd meg a szerelmest, aki a találkozóra vár.
Hogy megértsd, mennyit ér 1 perc, kérdezd meg az utast, aki lekéste a vonatot.
Hogy megértsd, mennyit ér 1 másodperc, kérdezd meg az autóst, aki nem tudta elkerülni a balesetet.
Hogy megértsd, mennyit ér 1 tizedmásodperc, kérdezd meg a sportolót, aki csak ezüstérmet nyert az Olimpián.
Minden pillanat kincs, ami a tied. És becsüld meg jobban, mert megoszthatod valakivel, akivel tökéletesen eltöltheted.És emlékezz, hogy az idő senkire sem vár. A tegnap történelem... "